Jest rok 2011, firma KRISPOL posiada już ugruntowaną pozycję na rynku stolarki, od blisko dwudziestu lat produkując rozwiązania dla domu. Wówczas pada decyzja o rozpoczęciu produkcji okien PVC w zakładzie wrzesińskiego producenta. Tym samym oferta staje się kompleksowa i klienci mogą nabyć komplet stolarki marki KRISPOL. Dziś od tego momentu mija dekada, podglądamy, jak zmieniała się produkcja okien i oferta.
Produkcja okien w Psarach Małych
KRISPOL swoje okna produkuje w zakładach w Psarach Małych, to w tym miejscu rozpoczęła się historia okien marki i do dziś jest kontynuowana. Pierwsze, seryjnie wyprodukowane okno KRISPOL zeszło z linii produkcyjnej dokładnie 1 sierpnia 2011 roku, produkcja wyglądała jednak zgoła inaczej niż dziś, w zakładzie pracowało również mniej osób.
Rok 2011: Zgrzewarka 2-głowicowa zgrzewa jednocześnie dwa naroża, bez oczyszczania końcowego
Rok 2021: 4-głowicowy robot zgrzewająco-oczyszczający GRAF w technologii bezwypływkowej V-Perfect
Rozpoczęcie produkcji okien było konsekwencją długofalowej strategii spółki, dzięki której KRISPOL jako pierwszy zaoferował komplet stolarki od jednego producenta ze spójnym systemem serwisowo-gwarancyjnym. Dekadę temu marka oferowała trzy modele okien PVC. Maksymalna waga produktu na 1 m2 wynosiła 35 kg, okucia kryte praktycznie nie występowały w świadomości polskich inwestorów. Co ciekawe tylko połowa produkowanych okien wykonywana była w kolorze – na budowach królowały białe okna, jeśli inwestorzy wybierali okna w konkretnej okleinie – najczęściej był to Złoty Dąb i Orzech, dekory, które do dziś mają swoich zwolenników. W konstrukcje HST zaopatrzony był co dziesiąty dom. Był to czas, kiedy modę na stolarkę w spójnej kolorystyce dopiero pojawiała się jako trend na rynku. Dla firmy KRISPOL uruchomienie produkcji okien przyniosło również skokowy wzrost zatrudnienia oraz konieczność wdrożenia profesjonalnego oprogramowania produkcyjnego. Skorzystano z systemu CANTOR. Po latach, w jednym narzędziu zintegrowano system wycen kompletu stolarki, na co dzień korzysta z niego 1 200 Partnerów Handlowych w Polsce i Europie.
Dekadę później zaobserwować można również inne podejście budujących. Okna okleinowane czy też malowane na wszystkie odcienie z palety RAL okna stały się standardem i to nie tylko z zewnątrz, większość wybieranych okien jest produkowana w technologii bikolor, czyli z wykorzystaniem innych oklein z zewnątrz i od wewnątrz. Średnia powierzchnia produkowanej szyby to 1,44 m2, znacznie wzrosło zainteresowanie wielkogabarytowymi przeszkleniami. W konstrukcję HST jest wyposażony praktycznie co drugi dom w naszym kraju. To spore zmiany.
Nowości w ofercie KRISPOL
Produkcja okien w firmie KRISPOL rośnie, a wraz z nią zaplecze magazynowe i kadrowe. Dziś tym obszarem w firmie zajmuje się Zakład nr 3, który dynamicznie dostosowuje portfolio do oczekiwań klientów. Do oferty dołączają okna klasy premium – FEN92 z wąskich, bezwypływkowym zgrzewem. To nowa jakość i estetyka na najwyższym poziomie.
– Wprowadzenie do oferty okien w technologii V-Perfect, to odpowiedź na oczekiwania rynkowe. To również kompromis pomiędzy znakomitą estetyką na najwyższym poziomie z doskonałymi parametrami cieplnymi, które docenią najbardziej wymagający klienci – komentuje Radosław Gibki – Dyrektor Sprzedaży Krajowej KRISPOL.
Przez ostatnie 10 lat marka rozwinęła znacznie swoją ofertę. Dziś w portfolio KRISPOL znajdują się już nie tylko okna PVC, ale również systemy aluminiowe, które pozwalają na realizowanie najbardziej śmiałych wizji architektonicznych.
– Możliwość miksowania rozwiązań PVC i aluminiowych na jednej budowie to kolejna przewaga naszej marki, z której klienci korzystają coraz częściej. Szklane fasady stały się trendem rynkowym, który często wymaga zastosowania konstrukcji aluminiowej. To nie oznacza jednak, że wszystkie okna w domu muszą być wykonane z tego materiału, elastyczna oferta pozwala na skomponowanie pozostałych przeszkleń w systemach PVC – dodaje Gibki.
Produkcja okien motorem pomysłu na sieć Salonów KRISHOME
Produkcja okien PVC umożliwiła marce KRISPOL zaoferowanie inwestorom nowego podejścia do procesu zamawiania stolarki dla domu, taka była geneza powstania sieci Salonów KRISHOME. Dziś zlokalizowane w całej Polsce punkty oferują profesjonalne doradztwo (również online), możliwość ustalenia jednego terminu dostawy dla wszystkich produktów, profesjonalny montaż wykonany przez certyfikowanych fachowców, a także jednolitą opiekę serwisowo-gwarancyjną.
– Nie będziemy ukrywać, że zainteresowanie oknami KRISPOL jest ogromne, co nas niezmiernie cieszy i pozwala na wprowadzanie nowości do oferty. Podsumowując minione dziesięć lat, z pewnością należy zwrócić uwagę również na ważną zmianę w charakterze sposobu montażu. Szczelny montaż okien, przy użyciu taśm, jest już dziś standardem. Wprowadzenie Warunków Technicznych 2021 również mocno zdeterminowało dobór okien do inwestycji, z pewnością za kolejne dziesięć lat w Polsce wzrośnie liczba domów o wysokiej wydajności energetycznej. Okna KRISPOL pojawiają się również często jako produkt wykorzystywany do termomodernizacji już istniejących budynków, to ważny temat, który również staramy się planować w naszej komunikacji z rynkiem. Mimo, że spółka istnieje już 3-dekady, to ostatnie 10 lat było przełomowe. Rosnące w ciągu ostatnich lat zapotrzebowanie na stolarkę do domów jednorodzinnych pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość – komentuje Radosław Gibki – Dyrektor Sprzedaży Krajowej KRISPOL.
Od 2016 roku sprzedaż i produkcja okien rośnie 2-cyfrowo oraz zwiększa się udział kompleksowych realizacji. Na Ambasadora swoich okien spółka wybrała światowej klasy piłkarza – Łukasza Piszczka, który swoją osobą sygnował kampanię „Gwarancja spokoju”.
Wyzwania stawiane przed producentem okien w ostatnich miesiącach stały się motorem zmian. Spółka przygotowuje się do ewolucji oferty okiennej oraz rozbudowy mocy produkcyjnych.
Data publikacji: 2021-08-24