Profesjonalne hurtownie zrzeszone pod jednym dachem

Polskie Hurtownie Dachowe S.A. to grupa zakupowa, którą w 2012 roku założyło piętnaście hurtowni. Przez lata pracy nastąpił znaczny rozwój, dzięki czemu dzisiaj grupa zrzesza ponad sto firm ze stu czterdziestoma oddziałami sprzedażowymi.

Idea powstania grupy zakupowej polegała na wspólnym działaniu profesjonalnych hurtowni dachowych, które mogły następnie wspólnie negocjować warunki zakupowe na różne produkty, w tym poszukiwane przez odbiorców najtrwalsze pokrycia dachowe. W tamtych czasach istniały już w Polsce grupy zakupowe, ale w branży dachowej taki model biznesowy wciąż był nowością. Konieczne było zatem informowanie oraz przekonywanie różnych firm o tym, że wspólnie można osiągnąć znacznie więcej. To się udało. Dzisiaj firmy same poszukują możliwości dołączenia do zrzeszeń zakupowych.

– Nieskromnie przyznam, że w branży dachowej przetarliśmy szlak grupom zakupowym. Wszystkie rozwiązania, które dzisiaj działają przetestowaliśmy na żywym organizmie. Nie ustrzegliśmy się przy tym wpadek i problemów. Ale na tym polega rozwój. Dzisiaj jesteśmy najwięksi w branży dachowej – mówi Piotr Kośla, prezes PHD S.A.

fot. Polskie Hurtownie Dachowe

Nie ma biznesu bez relacji

Polskie Hurtownie Dachowe S.A. to miejsce, w którym obecnie można znaleźć najtrwalsze pokrycia dachowe, systemy dociepleń, okna dachowe, chemię budowlaną, narzędzia, a nawet rozwiązania z zakresu fotowoltaiki. Oferta związana z budową i remontem dachów jest niezwykle szeroka, ale warto zauważyć, że poza produktami wysokiej jakości w PHD odnajdziemy także wartość dodaną: relacje.

– W PHD biznes zawsze jest na pierwszym miejscu, ale nie ma biznesu bez relacji. Od dziesięciu lat to właśnie relacje stanowią o naszej sile. Relacje, które budujemy między sobą w grupie, te które tworzymy z naszymi dostawcami, wykonawcami, klientami. Dziesięć lat minęło naprawdę szybko. Jestem szczęśliwy, że stworzyliśmy coś wielkiego z ludźmi, których mieliśmy szczęście spotkać na swojej drodze – podsumowuje Piotr Kośla.

– To właśnie relacje są dla nas podstawą działania Polskich Hurtowni Dachowych. Staramy się aby firmy zrzeszone w naszej sieci były dla siebie partnerami. Ten sam schemat staramy się wypracowywać w kontaktach z producentami i klientami. Dlatego hasłem naszego jubileuszu stało się „Łączy nas dach, łączą nas relacje” – dodaje Marcin Masłowski, przewodniczący Rady Nadzorczej PHD S.A.

fot. Polskie Hurtownie Dachowe

Od małych akcesoriów do pozycji lidera

Pierwsze produkty, rozwój oferty, nowe wyroby, własna marka pokryć i akcesoriów dachowych AVALINE, znakomite systemy i najtrwalsze pokrycia dachowe – Polskie Hurtownie Dachowe S.A. na przestrzeni 10 lat osiągnęły wiele. Od czego się zaczęło?

– Zaczynaliśmy od małych akcesoriów. Dzisiaj AVALINE to wszystko, czego potrzeba do budowy dachu. Nie jesteśmy już postrzegani jedynie jako tańsza alternatywa dla produktów wiodących. Klienci świadomie sięgają po nasze produkty, szczególnie te w segmencie okien dachowych, orynnowań czy membran dachowych – mówi Rafał Włodarski, menedżer sieci sprzedaży PHD S.A.

fot. Polskie Hurtownie Dachowe

Najtrwalsze pokrycia dachowe – obsługa z centralnego magazynu

Ważnym wydarzeniem w historii Polskich Hurtowni Dachowych S.A. było uruchomienie magazynu centralnego pod Łodzią, co pozwoliło bezpośrednio obsługiwać hurtownie zrzeszone w grupie i pozytywnie przełożyło się na czas realizacji zamówień oraz koszt produktów w marce AVALINE. Co więcej, wspomniany magazyn daje również wiele możliwości zakupów centralnych.

fot. Polskie Hurtownie Dachowe

Skuteczne działania motorem sukcesu

– Staramy się być liderem w każdym możliwym aspekcie działania grup zakupowych w naszej branży. Zarówno w tematach marketingowych, programów promocyjnych i lojalnościowych, jak i rozwiązań sprzedażowych. Na wzór dużych sieci zakupowych z innych branż organizujemy chociażby targi wewnętrzne, na których nasi akcjonariusze mogą dokonywać zatowarowań i zakupów w ponad rynkowych ofertach – podkreśla Jakub Rostankowski, członek Rady Nadzorczej PHD S.A.

fot. Polskie Hurtownie Dachowe

Istotna współpraca

– Jako jedyna grupa dachowa w Polsce rozszerzamy współpracę zagraniczną. Od ośmiu lat działamy z firmą FDF – największą i najstarszą dachową grupą zakupową w Niemczech. Staramy się uczyć na ich doświadczeniu i rozwiązania rynku niemieckiego dostosowywać do naszych realiów – dodaje Krzysztof Jedynak, członek Rady Nadzorczej PHD S.A.

fot. Polskie Hurtownie Dachowe

Jubileuszowa gala, rebranding i konkurs na nowe logo

Dostawca najtrwalszych pokryć dachowych i systemów do budowy dachu świętował swój jubileusz wraz z najważniejszymi przedstawicielami niemal całego polskiego rynku dachowego.

– Z tego miejsca musimy wyróżnić kilka firm, które w sposób szczególny wsparły nasz jubileusz. Dziękujemy firmom Creaton, MDM, MyRoof, Budmat, BMI Icopal, BMI Braas, Blachy Pruszyński, Rawlplug, Balex Metal, Roto, BP2, Werner oraz Röben – wymienia Monika Rużycka, członek Rady Nadzorczej PHD S.A.

fot. Polskie Hurtownie Dachowe

Zorganizowana specjalna gala była także okazją do prezentacji nowej strategii wizerunkowej oraz logo całej sieci.

– Uznaliśmy, że to doskonały moment na rebranding i unowocześnienie naszej strony wizualnej. Chcieliśmy odświeżyć nasze logo ale jednocześnie pozostawić ideę i kolorystykę. Ogłosiliśmy konkurs wśród grafików z Polski i ze świata. Wpłynęło prawie 200 propozycji. Poprosiliśmy o werdykt ludzi niezwiązanych bezpośrednio z naszą branżą aby uniknąć przywiązań do stanu obecnego. Z dużą przewagą wygrało logo, które właśnie pokazaliśmy. Barwy pozostały niezmienione, a my pokazujemy, że robimy dachy dla Polski – mówi Damian Gruszka, członek Rady Nadzorczej PHD S.A.

fot. Polskie Hurtownie Dachowe

Z pełną ofertą Polskich Hurtowni Dachowych S.A. można zapoznać się na stronie: www.phd.pl

92-735 Łódź, ul. Pomorska 602, woj. łódzkie
tel. 519 077 584,