Nowe modele KC300H-5 i KC300HR-5 maja taką samą ładowność, która wynosi 2875 kg.
Kubota KC300H-5 posiada system rozładunku z trzech stron, z automatycznym otwieraniem burty, a maksymalny kąt przechylenia skrzyni ładunkowej to 55°.
W przypadku modelu KC300HR-5 skrzynia ładunkowa może obracać się o 180°, co pozwala na rozładunek materiału po obu stronach maszyny. Maksymalny kąt przechylenia skrzyni ładunkowej wynosi 84°. Funkcja obrotu może być uruchamiana jednocześnie z przechylaniem skrzyni, w celu dokładniejszego rozładunku.
W wywrotkach zastosowano chłodzony cieczą czterocylindrowy silnik wysokoprężny Kubota V2403. Jednostka ta pozwala uzyskać maksymalną prędkość jazdy na poziomie 11 km/h, nawet pod obciążeniem. Prześwit podwozia wynoszący 330 mm gwarantuje, że maszyny poradzą sobie z nierównym podłożem.
Wywrotki obsługiwane są za pomocą joysticka. Fotel operatora wraz z konsolą sterowania można obrócić o 180°, co bardzo usprawnia pracę.
Glen Hampson, kierownik działu budowy maszyn w Kubota Corporation, powiedział: ”Nowe modele wywrotek Kubota KC300H-5 i KC300HR-5 to ekscytujący dodatek do naszej gamy wywrotek gąsienicowych. Stanowią efekt wieloletnich doświadczeń i nieustannych inwestycji w rozwój produktów. Maszyny spełniają wymogi europejskiej normy emisji spalin Stage V, ponadto łączą w sobie moc i prędkość z dużą elastycznością, a wszystko to w kompaktowych rozmiarach”.