Drony, choć na pierwszy rzut oka wyglądają jak małe, niepozorne helikoptery z kamerką, wykorzystane w branży budowlanej mogą przynieść wiele korzyści. Wszystko to dzięki ich niewielkim, doskonale dopasowującym się do różnych przestrzeni kształtom. Nie bez znaczenia jest niższy koszt związany z ich użyciem w porównaniu do innych usług komplementarnych w budownictwie (np. zatrudniania dodatkowych pracowników itp.). Według ostatnich prognoz przedsiębiorstwa analityczno-doradczego Gartner rynek fotografii z dronów będzie w prawie 30 % wykorzystywany przez branżę budowlaną do 2020 roku.

Audyty dronami
Zastosowanie dronów w budownictwie umożliwia uzyskanie widoku z dowolnych odległości pod rożnymi kątami, umożliwiając tym samym dokładną analizę trudno dostępnych powierzchni takich jak np. gazociągi, kominy, dachy. Często one także wykorzystywane są w połączeniu z kamerami termowizyjnymi, w celu lepszego znajdywania miejsc z których ulatnia się ciepło. Używanie dronów gwarantuje możliwość szybszego dokonywania pomiarów, obserwacji oraz inspekcji. Drony umożliwiają wykonanie wysokiej rozdzielczości zdjęć, filmów, a nawet transmisje na żywo. Dzięki nim można dokumentować postępy etapów pracy nad inwestycją, monitorować maszyny oraz ludzi w trakcie wykonywania swoich obowiązków i oglądać je z każdego miejsca na świecie. Drony gwarantują także wyższy stopień bezpieczeństwa, ponieważ niwelują konieczność fizycznej ingerencji pracowników w niebezpiecznych częściach obiektów znajdujących się na dużych wysokościach.

Promocja inwestycji budowlanej
Drony prócz dokumentowania i kontroli obiektów budowlanych mogą być także doskonałym narzędziem do promocji inwestycji. W tym celu sprawdzą się zdjęcia nie tylko przed w trakcie i po zakończeniu przedsięwzięcia, ale także prezentacja inwestycji z tzw. „lotu ptaka”. Jest to materiał, który z pewnością uatrakcyjni prezentacje inwestycji (np. fabryk, centrów handlowych itp.) na portalach branżowych i stronie internetowej. Dobrym sposobem na pokazanie efektów budowlanych są także zdjęcia panoramiczne, które np. po zamieszczeniu na odpowiedniej witrynie internetowej osoby będą mogły oglądać poprzez przeciąganie myszką. Atuty inwestycji mogą także zostać podkreślone prezentacją wideo z drona. Istotną zaletą wszystkich tych elementów jest przede wszystkim niewysoka cena w porównaniu do innych środków promocji.


Data publikacji: 2018-11-22