W czasach transformacji ustrojowej PRL-owski standard żeliwnych żeberek zmienili na lekkie, wydajne grzejniki płytowe. Od tego się zaczęło. Później pokazali Polakom, że ciepło w domu może zapewnić nie tylko prostokątny grzejnik pod oknem. Wreszcie zaoferowali kompleksowe systemy grzewcze. Purmo – niekwestionowany lider na rynku – w 2022 roku obchodzi 30-lecie swojej obecności w Polsce.
Należąca do międzynarodowego koncernu o fińskich korzeniach Purmo Group przez 30 lat sprzedała na rynku polskim rekordową liczbę 17 mln grzejników płytowych. Statystycznie oznacza to, że praktycznie w każdym domu w naszym kraju znajduje się co najmniej jeden grzejnik tej marki. Produkowane są one w Rybniku – największej fabryce koncernu, o mocy produkcyjnej na poziomie 2,7 mln grzejników rocznie, z której urządzenia trafiają do odbiorców na całym świecie. Gdy w latach 90. Purmo wprowadziło grzejniki płytowe na polski rynek, był to gigantyczny skok jakościowy na kilku poziomach – wydajności, wygody użytkowania, estetyki. Obecnie co roku sprzedaż grzejników marki Purmo w Polsce kształtuje się średnio na poziomie 600 tysięcy sztuk.
Mimo szybko osiągniętej popularności w segmencie grzejników płytowych firma Purmo równocześnie zaproponowało inne rozwiązania grzewcze, na czele z ogrzewaniem podłogowym. Początkowo instalowane było wybiórczo np. na parterach czy w łazienkach, jednak z czasem stało się alternatywnym system grzewczym, wybieranym przez coraz większą liczbę klientów. W ciągu ostatnich pięciu lat Purmo podwoiło obroty w sprzedaży tzw. podłogówki. „Postawiliśmy sobie taki cel i osiągnęliśmy go. Za ten wynik odpowiadają i efektywność ogrzewania podłogowego, i oczekiwania co do standardów wykończenia wnętrz. Dominują duże przeszklenia, okna do podłogi, poszukiwane są zatem rozwiązania, które można przenieść ze ścian w podłogę” – mówi Andrzej Iżycki, wiceprezes ds. sprzedaży w Purmo Group Polska.
W ostatnich latach Purmo umacnia także swoją pozycję jako dostawca kompleksowych systemów grzewczych, w skład których wchodzą systemy rurowe, ogrzewanie płaszczyznowe, grzejniki (panelowe, łazienkowe, dekoracyjne, kanałowe) oraz mechanizmy sterujące. Filozofię firmy krótko i celnie oddaje hasło „comfort delivered” co oznacza, że rozwiązania Purmo łączą różne elementy w jednym celu – najefektywniejszego ogrzewania odpowiadającego potrzebom domu i jego mieszkańców.
Zielone ciepło
Projektowanie systemów grzewczych w przypadku marki Purmo ma jeszcze jeden wymiar – ekologiczny. „Jako dostawca produktów zapewniających ciepło i chłód czujemy się odpowiedzialni za rozwiązania oszczędzające energię potrzebną zarówno do ogrzewania, jak i chłodzenia pomieszczeń, a zatem i za działania na rzecz zrównoważenia klimatu. Myślimy o dostarczaniu ciepła całościowo, ponieważ w ten sposób możemy uzyskać efekt synergii, a to oznacza, że ogrzewanie może być i bardziej wydajne, i oszczędniejsze” – podkreśla Andrzej Iżycki. W ramach systemów projektowanych przez Purmo poszczególne elementy współpracują ze sobą, a odpowiedni dobór zaworów, głowic termostatycznych i termostatów pozwala na szybką i spójną regulację temperatury, co optymalizuje jej zużycie. Już na etapie produkcji firma sięga po rozwiązania, które ograniczają negatywny wpływ na środowisko. Wszystkie grzejniki stalowe są trwałe i w stu procentach nadają się do recyklingu po użyciu. W przyszłości zaś firma zamierza wykorzystywać tzw. zieloną stal – wyprodukowaną z użyciem wodoru zamiast węgla i koksu. Taka stal już powstaje w Skandynawii. W swoich produktach Purmo stosuje ponadto mosiądz z recyklingu, o niskiej zawartości ołowiu.
Zaczęło się od…
Purmo Group Ltd. od początku 2022 roku jest obecne na giełdzie. Nadal jednak ton nadaje koncernowi rodzina Rettig. Początek ich biznesu to fabryka tytoniu, która rozpoczęła działalność w latach 70. XVIII wieku, szybko zaangażowali się w przemysł okrętowy i produkcję żelaza, a także zostali właścicielami browarów. Jednak od połowy zeszłego wieku rozpoczęli działalność w branży grzewczej. Historia związana z naszą marką rozpoczyna się w miejscowości Purmo w Finlandii. W kolejnych latach koncern Rettig rozpoczyna masową produkcję grzejników panelowych w fabryce w Jakobstadt. Obecnie Purmo Group operuje na całym świecie w 26 krajach, łącznie zatrudnia ponad 3 tys. osób. W Polsce marka Purmo obecna jest od 1992 roku. Dwa lata później ruszyła fabryka grzejników panelowych w Rybniku produkując w pierwszym roku swojej działalności 124 tysiące grzejników. Obecnie w tej największym w Europie, najbardziej efektywnym, stale modernizowanym zakładzie produkcyjnym pracują cztery linie produkcyjne obsługiwane przez doświadczoną załogę oraz najnowocześniejsze roboty, a grzejniki z Rybnika wysyłane są na cały świat .
Więcej informacji na temat marki Purmo oraz energooszczędnych rozwiązań i produktów dostępne jest na stronie: www.purmo.pl
Kontakt dla mediów:
Martyna Andziak, Best Brands PR
tel. 505 993 003, mail: [email protected]
Data publikacji: 2022-04-04