Blisko 70 uczniów odwiedziło zakłady czołowego producenta stolarki otworowej firmy KRISPOL. Młodzi ludzie przygotowują się do zawodu montera stolarki budowlanej, profesji wspieranej przez związek Polskie Okna i Drzwi i kampanię Dobry Montaż.
Szkoły w Zbąszyniu, Wadowicach i Gdańsku to prężne funkcjonujące placówki edukacyjne, które śledzą trendy na rynku pracy i postanowiły uruchomić kierunki kształcące w zawodzie montera stolarki budowlanej. W kwietniu firmę KRISPOL odwiedzili uczniowie z tych szkół. Po hali produkcyjnej oprowadził młodzież Dyrektor Zakładu – Mariusz Polus. Uczniowie wzięli również udział w szkoleniu produktowym, a także montażowym. Dla niektórych była z nich była to pierwsza styczność z profesjonalnym montażem bramy garażowej. – Wiedza i praktyka, to na to stawiamy szkoląc partnerów na wydarzeniach sygnowanych logiem AKADEMII EKSPERTA, te same założenia przyświecały również projektowi dla szkół. Dobry Montaż to podstawa zadowolenia z produktu. Wierzymy, że to właśnie rozwój kompetencji zawodowych młodzieży będzie miał znaczący wpływ na jakość montażu stolarki w Polsce. Edukacja jest więc kluczowa – powiedział Marcin Garbaciak, szkoleniowiec z Akademii Eksperta.
Zapoznanie uczniów z cyklem produkcyjnym i zasadami LEAN miały za zadanie pokazać jak złożony jest proces produkcji. Zwiedzanie zakładu połączone ze sporą dawką wiedzy na szkoleniu teoretycznym – produktowym i praktycznym – montażowym, pozwoliły spojrzeć na pracę montera w sposób praktyczny i wykraczający poza książkową wiedzę, którą uczniowie zdobywają w murach szkoły.
Zawód montera stolarki budowlanej został zakwalifikowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej jako nowa profesja w grudniu 2017 roku, wtedy został również wpisany na listę zawodów szkolnictwa wyższego. Nad podstawą programową i przygotowaniem materiałów edukacyjnych dla uczniów pracował cały sztab ekspertów z największych firm branżowych. – Udział w tym projekcie jest nam szczególnie bliski, gdyż konstruktorzy z Działu Zarządzania Produktem aktywnie uczestniczyli w procesie tworzenia podręczników do nauki zawodu. Czujemy się więc odpowiedzialni za przyszłych ambasadorów Dobrego Montażu i chętnie gościliśmy ich w naszej Akademii. To ważny filar naszej strategii wysokiej jakości, której ostatnim elementem jest doskonały montaż – mówi Katarzyna Kozłowska, Marketing Manager KRISPOL. Jak pokazują badania, zapotrzebowanie na pracowników z tego sektora rośnie – zarówno w Polsce, jak i całej Europie, gdzie polska stolarka wiedzie prym.
KRISPOL jest wiodącym europejskim producentem bram i stolarki otworowej. Firma jest obecna w branży budowlanej od ponad 25 lat. Oferuje kompleksowe, nowoczesne rozwiązania dla domu i przemysłu, w tym bramy, okna, rolety i drzwi.
Data publikacji: 2019-04-23