W wywiadzie z portalem pasywny-budynek.pl, Zbigniew Mendel, prezes GERDA, zapowiada, że myśli o powrocie do stolarki okiennej i zauważa potrzeby jakie niesie z sobą budownictwo pasywne. Na razie firma nie rozważa wejścia na giełdę. Planuje natomiast wzmocnić ekspansję zagraniczną. Na pewno GERDA chce umocnić pozycję lidera branży w Polsce.
Zbigniew Mendel, zauważa, że obecnie produkcja zamków, wkładów zamkowych i rygli stanowi około 30 proc. przychodów firmy. Podkreśla, że firma jest jedyną w Polsce, która produkuje zarówno drzwi, jak i zamki. Dodaje, że najnowsze obszary aktywności przy produkcji drzwi to aluminium, a przede wszystkim rozwiązania związane z wykorzystaniem urządzeń elektronicznych i smartfonów, pod zbiorczym pojęciem GERDA LOCK. Spółka rozpoczęła również produkcję czujników dymu i gazu, w odpowiedzi na wyraźnie zapotrzebowanie klientów, zwłaszcza sieci handlowych, w których pozycja firmy jest silna i zauważalna.
Z nowości należy spodziewać się kolejnej generacji drzwi wejściowych, opartych na nieznanych dotąd na rynku rozwiązaniach technologicznych i technologiach, optymalizujących zarazem współczynniki użytkowe, spełniające wymagania jakie musi mieć dom pasywny – podkreśla prezes Mendel.
GERDA analizuje także zasadność powrotu do produkcji stolarki okiennej, mając na względzie produkty o wysokiej jakości, komponujące się ideą budowy kompleksowej oferty. Jeżeli firma zdecyduje się na rozbudowę portfolia produktowego o stolarkę okienną, będą to okna nowej generacji, wyposażone w nowe, nieznane dotąd rynkowi rozwiązania.
Prezes Mendel podkreśla, że firma nie rozważa aktualnie wejścia na warszawską giełdę, ale dodał, ze w przyszłości nie jest to wykluczone. Jego zdaniem przychody GERDA powinny w tym roku przekroczyć 100 mln zł, a sama spółka osiągnie zysk na każdym poziomie, zarówno na sprzedaży jak i operacyjnie oraz brutto i netto.
Firma analizuje możliwości akwizycji m.in. w zakresie segmentu stolarki okiennej. Potencjalne przejęcia muszą jednak spełniać podstawowe kryteria biznesowe: budować synergie, dotyczyć rozpoznawalnych marek, bądź unikalnych, innowacyjnych technologii, zapewniać symetryczne korzyści między kupującym i sprzedającym, wreszcie potencjalnie przebiegać na akceptowalnych rozsądnych poziomach cenowych.
Zbigniew Mendel, zauważa, że tradycyjnie silny rynek eksportowy, jakim był rynek rosyjski uległ marginalizacji. Spółka utrzymuje natomiast silną pozycję na rynku brytyjskim, a jej reputacyjną rekomendacją jest Londyn i montowane tam skrzynki bezpieczeństwa. Firma jest obecna również na rynkach Beneluxu, Niemiec, Czech oraz Słowacji, wreszcie Republik Bałtyckich i USA. Dodaje, że na Zachodzie rośnie zapotrzebowanie na bezpieczeństwo, którego GERDA staje się beneficjentem, co widać szczególnie wyraźnie w Austrii i Niemczech. Rynek niemiecki i francuski – z uwagi na ich potencjał – stanowić będzie dla spółki priorytet w najbliższych latach.
Pytany o wielkość zatrudnienia w firmie, prezes wyjaśnia, że aktualnie GERDA zatrudnia 185 – 190 osób, a w całej grupie kapitałowej, dedykowanej drzwiom i okuciom – podlegającej notabene aktualnie procesom konsolidacji – zatrudnienie wynosi ponad 300 osób.
Zdaniem prezesa, spółka, za kilka lat, niezależnie od docelowych rozwiązań kapitałowo – właścicielskich, zachowa swój najważniejszy atut – czyli znakomitą rozpoznawalność i reputację rynkową w Polsce. Dodaje, że chciałby aby za 5 lat, wielu europejskich użytkowników było beneficjentami produktów GERDA, coraz bardziej zaawansowanych technologicznie.
Pytany o swoje zainteresowania, prezes odpowiada:
„- Moje zainteresowania nie należą z pewnością do typowych. Przede wszystkim – jako zdeklarowany Frankofil – jestem zakochany we francuskiej kulturze, historii, polityce i…kuchni oraz języku. Zawsze stawiam Francję – ojczyznę wielu prądów ideowych, przez wieki inspirację dla świata, za wzór dbałości o interes narodowy, skuteczności w polityce, bez względu na jej meandry. Odzwierciedleniem tego jest między innymi blog, który prowadzę, dedykowany kwestiom francuskim (www.frankofil-francja-przede-wszystkim.blogspot.com). Próbuję z powodzeniem realizować się także w działalności doradczej na rzecz podmiotów gospodarczych (moja strona internetowa: www.mendelcompany.com), dyskontując swoje wielowątkowe doświadczenie zawodowe, którego credo zawiera się w twierdzeniu: ”problemy klientów znamy z autopsji, nie z książek” i wydawniczej, jestem autorem szeregu publikacji, w tym dwóch książek poświęconych prowadzeniu biznesu. Jestem wreszcie zdeklarowanym kibicem FC Barcelony i Górnika Zabrze i to od prawie 5 dekad.”
więcej na pasywny-budynek.pl
Data publikacji: 2017-08-25