Wywiad z Adrianą Karwan i Michaliną Nowak z Adriana Furniture przeprowadzony podczas OKK! design 9.

Skąd pomysł, aby pojawić się na OKK! design?
Adriana Karwan, dyrektor generalny Adriana Furniture: Pomysł był bardzo spontaniczny. Nawiązaliśmy kontakt z jednym z architektów, który brał udział we wcześniejszej edycji projektu, zna Olgę Kisiel-Konopkę i polecił nam to wydarzenie. Stwierdziłyśmy, że jest to dobre miejsce do wypromowania tego, co robimy i pokazania po raz pierwszy marki Adriana Furniture na wydarzeniu skierowanym do architektów. Tak się dobrze złożyło, że mieliśmy do pokazania nową kolekcję mebli HANA, co pozwoliło nam pokazać ją premierowo podczas 9. edycji OKK! design.

Mam wrażenie, że HANA jest szczególnie dla Pani ważna.
AK: HANA dołączyła do grona naszych najbardziej eleganckich produktów. Wyjątkowo wysmakowanych i „wypieszczonych”. W procesie powstawania tej kolekcji uczestniczyłam osobiście. Pracowałam z całym zespołem od etapu powstawania projektu po moment decydowania o materiałach, z których była wykonana. Dlatego jest dla mnie ważna i przyznaję, że jestem z niej bardzo dumna.

Jaka jest HANA? Jak mogłaby Pani ją opisać?
Michalina Nowak, manager ds. rozwoju: HANA ma ciekawą bryłę, w której ozdobne jest połączenie boczków z plecami mebla, dlatego może być wyeksponowana w centrum wnętrza. Żal byłoby ją przystawiać do ściany. Siedzisko jest osadzone na bardzo eleganckiej, lekkiej, metalowej ramie. Charakterystyczne dla tej sofy jest użycie tkaniny Lusso, która bazuje na bawełnie z dodatkiem wiskozy i polipropylenu, dlatego daje to niesamowite wrażenie. Tkanina mieni się w świetle i dyskretnie połyskuje.

Na stronie internetowej podkreślacie, że Wasze meble cechuje umiar i prostota. Do kogo kierujecie swoje produkty?
AK: Znamy naszych klientów. To są osoby bardzo świadome swoich wyborów, polegające na własnej intuicji. Klienci Adriana Furniture wiedzą czego poszukują i czego potrzebują. Naszym celem jest nawiązanie kontaktu z klientem docelowym, który ma sprecyzowane oczekiwania, również poprzez architekta, który tworzy projekt wnętrza.
MN: Nasz klient autonomicznie podejmuje decyzje, nawet jeśli radzi się architekta. Jest zwolennikiem naszej estetyki.

A jaka jest estetyka Adriana Furniture?
MN: Wyróżniają ją ponadczasowe formy i stonowana kolorystyka.

Z której kolekcji jesteście najbardziej dumni?
AK: Trzy nasze najlepsze kolekcje, z których najbardziej jesteśmy dumni to DUNE, ENNA i zaprezentowana dziś HANA.

Czym inspirują się projektanci firmy Adriana? Jest to polski czy może światowy design?
AK: Jest to dość indywidualna sprawa, zależna od koncepcji, kontekstu, tożsamości projektanta. Jeśli miałabym to ująć w jakiś ramach to można powiedzieć, że inspirujemy się wszystkim, co nas otacza. Od architektury poprzez modę, skończywszy na różnych formach sztuki.
MN: Słuchamy też bardzo uważnie naszych klientów, ich oczekiwań i wymagań. Najważniejszy jest dla nas człowiek i jego potrzeby, dlatego staramy się zaspokoić jego oczekiwania.
AK: Jeśli natomiast chodzi o design, to z podziwem patrzymy na włoski przemysł, który jest nam bardzo bliski estetycznie. Wszystkie nasze autorskie projekty, które wcześniej wymieniłam, są projektowane przez polskich projektantów, tworzone w polskiej prototypowni i produkowane w polskiej firmie. Jest to w 100% polski produkt, w związku z tym jest to polski design. Tkanina, która została użyta w kolekcji HANA jest produkcji włoskiej, ponieważ chcemy, aby nasze meble miały światową jakość. Chcemy być alternatywą dla topowych włoskich i skandynawskich marek, charakteryzujących się prostym, ponadczasowym designem, oferując najwyższą jakość za przystępne pieniądze.

Czy polskie meble mogą konkurować ze światowym designem?
AK: Polska jest czwartym krajem na świecie w produkcji mebli tapicerowanych, to jest duży potencjał i możemy śmiało konkurować z innymi krajami pod każdym względem. Szczycimy się tym, że jesteśmy polską marką. Nasze meble nie muszą mieć włoskiej metki, bo są doskonałej jakości.


Data publikacji: 2016-09-21