Visual merchanidising w służbie sprzedaży

Trendy w visual merchandisingu na 2017 rok

26 października 2016 r. w Warszawie odbyła się 4. edycja VM Forum, corocznej imprezy poświęconej visual merchandisingowi. W wydarzeniu wzięło udział około stu osób. Wśród gości pojawili się m.in. przedstawiciele takich sieci handlowych, jak Empik, Diverse, Gatta, Levis, Cropp, Black Red White, Nike, Ryłko czy W. Kruk.

Tematem przewodnim tegorocznego VM Forum był „Visual merchandising, który sprzedaje”. Cykl prelekcji otworzył Jerzy Osika, prezes Promedia oraz organizator wydarzenia, który zaprezentował trendy w aranżacji przestrzeni handlowych na przykładach sklepów z całego świata. Okazuje się, że najmodniejszą tendencją jest obecnie mieszanie różnych stylów, pomysłowe przełamywanie konwencji, co wymaga dużej odwagi i wyczucia estetycznego.

Ciekawa wystawa i piękne wnętrze salonu zachęcają klienta do wejścia do środka. Natomiast o tym, jak można zachęcić go do skorzystania z oferty za pomocą nowoczesnych digitalnych form reklamowych, opowiedział Mateusz Sepioło, marketing manager firmy Solix. Pokazał, jak nowe rozwiązania digital signage pozwalają na inteligentną obserwację klienta i dialog z nim.

Z kolei podczas prezentacji Wojciecha Grendzińskiego, wiceprezesa zarządu IMS, uczestnicy mogli poznać siłę oddziaływania na wszystkie zmysły, ponieważ aranżując salon handlowy nie można zapominać o tym, by doznania wzrokowe czy dotykowe uzupełnić o słuchowe, zapachowe, a nawet smakowe. Wystąpienie przedstawiciela IMS, operujące obrazem, muzyką i zapachami miało multisensoryczny charakter.

 

visual merchandising

 

Wiele ciekawych informacji o kreowaniu doświadczenia zakupowego w aspekcie przestrzeni handlowej we wszystkich jej obszarach można było pozyskać podczas wykładu Joanny Bociag, project managera w projektach doradczych Branch Brothers. Zwróciła ona uwagę m.in. na to, jak ważne jest prześledzenie całej ścieżki zakupowej klienta – od etapu oznaczeń prowadzących do sklepu, po odpowiednią aranżację wnętrza, system nawigacji wewnątrz i zaplanowanie ruchu klientów z uwzględnieniem wiedzy o psychologii zachowań konsumenckich.

Temat odpowiedniego wykorzystania oświetlenia poruszyła Zyta Szlachtowska, współwłaścicielka i członek zarządu Sentinel, Luxmateria. Podzieliła się wiedzą o najnowszych trendach, takich jak tendencje do zmniejszania natężenia światła, dzięki czemu klienci czują się mniej zmęczeni, stosowania naprzemiennego oświetlenia na wystawach oraz czujników obecności przed witrynami, a także w przymierzalniach. Przypomniała o ważnych zasadach, na przykład o tym, że przy lustrach należy stosować oświetlenie pionowe boczne, ponieważ przy świetle z góry klient będzie wyglądał niekorzystnie.

Dagmara Habiera, prezes VM Studio w swoim wystąpieniu skupiła się natomiast na coraz dynamiczniej rozwijającym się trendzie przenikania się asortymentu. Na przykładzie takich konceptów, jak chociażby Tchibo czy Rossmann, pokazała jak merchandising podąża za oczekiwaniami klientów, którzy chcą, aby sklep zaspokajał ich różnorodne potrzeby oraz zaskakiwał nowościami przez cały rok. Zwróciła uwagę, jak możemy wykorzystać tę tendencję do podniesienia sprzedaży z metra kwadratowego i zminimalizowania efektu sezonowości.

 

visual merchandising

 

Cykl prelekcji zakończył się prezentacją pomiarów efektywności działań, merchandisingowych Mariusza Pyca, client service directora Open Research, oraz wykładem Elżbiety Dmowskiej-Mędrzyckiej, prezes Mediadem Consulting, która zabrała uczestników w podróż po niezwykłych centrach handlowych zaskakujących nowymi rozwiązaniami visualowymi i marketingowymi.

Podsumowanie VM Forum stanowił panel dyskusyjny na temat trendów w visual merchandisingu na 2017 rok. Prelegenci biorący w nim udział zwrócili uwagę m.in. na potrzebę emocji, niezwykłego doświadczenia zakupowego, a także wszechobecne przenikanie się funkcji i asortymentów oraz zacieranie się granic między sprzedażą online i offline. Wśród prognozowanych tendencji znalazły się również inteligentne oświetlenie, eklektyzm stylistyczny, rozwój sklepów pop-up, a także dwa skrajnie różne kierunki – nowoczesne salony naszpikowane elektroniką oraz sklepy vintage i targi z lokalnymi produktami.

Partnerzy strategiczni: IMS, Lux Materia, Solix, Sentinel
Partner: Branch Brothers
Partnerzy honorowi: PRCH, ZPPM Lewiatan, OIGPM, PIOT, ViaMida, Szkoła Visual Merchandisingu, Szkoła Artystycznego Projektowania Ubioru
Patroni medialni: Fashionbusiness.pl, Ambiente, Galerie Handlowe, Galeriehandlowe.pl, Biznesmeble.pl, Meble.pl, Moda Męska, Meblarstwo Komponenty i Technologie, Lider Budowlany, Ambiente International, OOH
Sponsorzy upominków: Unilever, Primavika, Teekanne


Data publikacji: 2016-11-08

Skontaktuj się z firmą


Chcesz zamówić produkt usługę tej firmy lub zapytać o więcej szczegółów?
Zadzwoń do firmy pod numerem telefonu: 601 ... pokaż numer
Możesz też skorzystać z formularza kontatowego poniżej:

Podobne wydarzenia


28.05.2018 | Składy budowlane
04.04.2017 | Remonty, renowacje
targi, wydarzenie branżowe, wydarzenia...
targi, wydarzenie targowe, wydarzenie...
02.11.2016 | Energia ekologiczna
27.06.2017 | Energia ekologiczna